Az utóbbi hetekben, ahogy korábban megírtam próbáltam minél jobban elmerülni az állásportálok világában, és olyan szempontból is megvizsgálni őket, amely minket , munkakeresőket a leginkább érdekel.
Az egyik ilyen szempont például az, hogy mennyire is foglalkoznak napjaink meghatározó oldalai velünk, munkavállalókkal a mindennapokban.
Kicsit minden oldalon az az érzésem, hogy az egyetlen és mindenek fölé rendelt céljuk az, hogy használjam/használjuk a rendszerüket minél többet, regisztráljak/regisztráljunk a mindenféle szolgáltatásaikra és ennyi. Nem segíteni akarnak, hanem kihasználni minket.
Sajnos a magyar "prémium"-nak hitt oldalak tekintetében ez most ismét beigazolódott.
Közel két héttel ezelőtt küldtem a legjelentősebb magyar állásportáloknak egy-egy segítségkérő e-mailt.
Az oldalaknak írt segítségkérő e-mailemben leírtam, hogy az oldalukon az egyik funkcióval problémám akadt és nagyon kérem őket, hogy segítsenek, mert régóta nincs állásom és nagyon fontos lenne, hogy végre munkát találhassak.
Az eredmény egész egyszerűen döbbenetes és végtelenül elkeserítő volt.
Lássuk!
Profession.hu
Válaszoltak, de nem tartották be az ígért határidőt!
"Magyarország legnagyobb állásportálja". Olvashatjuk folyamatosan televízió, valamint újság-hirdetések százain. Lehet, hogy a legnagyobb, de ettől még mi, munkavállalók számukra is csupán eszközök vagyunk.
Az utóbbi évek során az oldal hihetetlen mértékű médiahátszelének köszönhetően - a számos újságot tulajdonló Sanoma Zrt. cégcsoport részei, ha jól tudom - sikerült rengeteg látogatót az oldalra vonzaniuk a windows 3.1-re hajazó, igencsak használhatatlan oldaluk ellenére.
Ígéretük szerint 2 napon belül MINDEN kérdésre válaszolnak.
Az én kérdésem megválaszolására majd' 4 napra volt szükség és a válaszuk teljesen névtelen volt - engem zavar ez a személytelenség - és csupán 4 mondatot tudtak válaszul írni... Nem is igazán válaszolták meg a kérdéseimet, de legalább válaszoltak, ami feltétlenül pozitívum néhány hasonlóan neves oldalhoz képest.
Összegzés: A jövőben talán nem a plakátozásra és a folyamatos marketingre kéne a hangsúlyt fektetniük, hanem arra, hogy a felhasználóknak is segítsenek. Kiábrándító és csalódást keltő élmény volt a reakciójuk és az, hogy megszegték az ígéretüket. Nem hiszem, hogy ilyen cég kezébe szeretném adni a személyes adataimat, és nem is bíznám rájuk szívesen a jövőmet.
CVOnline.hu
Két hét alatt sem válaszoltak a segítségkérésemre...
Bevallom nagyon feldúlt vagyok.
Magyarország talán legrégebb óta működő, és egyik legnagyobb hagyományaival rendelkező oldala a CVOnline.hu.
Érzésem szerint az oldal megjelenésében és működésében az egyszerűségre és könnyen kezelhetőségre próbálja helyezni a hangsúlyt. Sok esetben teszi mindezt sajnos igen sikertelenül.
Természetesen nem kell nekem valamilyen tökéletes, egyedi látványvilág, amikor állást keresek. Amikor a CVOnline-ra regisztráltam, akkor azt vártam, hogy megjelenesébeli elmaradottságukat végtelen felhasználók iránti alázattal és segítőkészséggel próbálják kompenzálni. Hatalmasat tévedtem.
Megtörtént az, amit soha nem gondoltam volna. Máig nem válaszolták meg a kérdésemet...
Összegzés: Egy magára valamit is adó állásportál azt gondolom becsüli annyira a felhasználóit, hogy amikor az egyszerű munkavállaló ír egy fél oldalas segítségkérő e-mailt, akkor legalább annyit megtesznek, hogy válaszolnak a kérdésre. A CVOnline-nál ezt nem így gondolták. Elképesztő. Úgy tűnik a CVOnline nem igazán ad ránk, felhasználókra, akikből él... Azt gondolom ez az oldal nem szolgált rá arra, hogy mi munkavállalók a jövőnket adjuk a kezükbe. Ha most kezdenék állást keresni, hozzájuk biztosan NEM regisztrálnék.
A többi oldal kiértékelése és elemzése hamarosan várható!