Napjaink fokozatosan változó és felgyorsuló világában az online megoldások egyfajta új, korábban elképzelhetetlennek hitt lehetőségeket hoztak közel mindenki számára.
A minket körülvevő világban a bekövetkező információs forradalom azonban nem csak a garázsvállalkozásokból felnövő zseniális, kreatív és egyedülálló álmok, tervek megvalósulását hordozta magával.
Emberek százai, ezrei, sőt tízezrei váltak ismertté és elismertté hazájukban, illetve nemzetközi szinten szenvedélyes és magával ragadó munkásságuknak köszönhetően. A fiatalok számára új példaképek és ideálok születtek, történt mindez egy olyan iparágban, amely száz évvel korábban nem volt több, mint egy naiv álom.
Az új kor és az új lehetőségek azonban a sikerek és a felemelkedés mellett mást is hozott magával. Az élet egyéb területein sikertelen és kudarcot vallott emberek számára olyan új reményt mutatott az Internet a hirtelen meggazdagodás felé, amely sokakat örökre rabul ejtett.
A gond azonban, hogy azok, akik az üzleti élet más területein elbuktak, ahelyett, hogy tanultak volna hibáikból, és ezekből okulva vágtak volna bele netes vállalkozásaikba, többnyire ismét elkövették ugyanazt a hibát.
Ez a hiba nem más, minthogy azt hitték ezek az új generációs netes vállalkozók, hogy azzal, hogy létrehoznak egy internetes oldalt, a siker rögtön az ölükbe hullik.
Az Internet azonban más, mint a valós üzleti élet.
Aki nem nézi a fogyasztók valós igényeit és nem foglalkozik azzal, hogy valódi megoldást kínáljon a felhasználók problémáira, az hosszú távon kudarcra van ítélve.
A magyar állásportálok az utóbbi években úgy nőttek ki a földből, mint a gomba. Robbanásszerű fejlődésük ellenére azonban a mennyiségi robbanást, nem követte minőségi fejlődés.
Az oldalak többsége gyatra látványvilággal, rosszul strukturált rendszereken keresztül próbálta és próbálja megnyerni a látogatókat. Mindenhol bannerek és reklámfelületek tucatjaiba botlunk, bármelyik oldalt is böngésszük. Ezen összetevőknek köszönhetően mára eltűnt az érzés, mely szerint ezek az oldalak ÉRTÜNK vannak. Nem számít semmit, amit gondolunk, sem az, amit tapasztalunk. Nekik csupán kattintgató robotokra van szükségük, akik termelik a profitot, növelik a látogatottságot és ezáltal eladhatóvá teszik az oldalt.
Jelenleg szinte mindegyik portál erről szól. A gond az, hogy nem is látni semmi esélyt a változásra…